joi, 5 aprilie 2018

Despre somn

Am avut atâtea experiențe și atâtea programe cu somnul astfel încât mi-am cam dat seama cum funcționează corect sistemul ăsta de somn și cum este mai ok să dormi.

Am avut perioade în care eram dat peste cap cu somnul, nu aveam nimic stabil, nu că acum aș avea, dar aș vrea să lămurim un lucru, somnul bun, somnul odihnitor nu trebuie să fie un somn de cantitate, ci unul de calitate.

Să vă povestesc, de câteva zile adorm pe la ora 22, aproximativ, iar noaptea în jurul orei 1-2, mă trezesc și mă simt fresh, sătul de somn, însă mă chinui să adorm la loc pentru că altfel îmi voi da din nou programul peste cap. Și, mă trezesc pe la ora 5-6 și nu mai pot adormii, practic nu mai pot să stau în pat nici măcar un minut pentru că stau degeaba, mă chinui degeaba să adorm. În schimb, dacă m-aș trezii la ora 1-2, cum spuneam mai sus, mă simt fresh și simt că am dormit destul, DAR, nu rezist mai mult de ora 14, te lovește somnul și nu ai decât să dormi, de aceea este mai bine să mai arunc 3-4 ore în plus și să rezist până seara următoare.

În urmă cu câteva luni mai aveam un program mișto, zic eu, adormeam pe la ora 6 dimineața și mă trezeam pe la 12-13, ore puțin de somn, da, dar pierdeam esența zilei în cauză, pierdeam oportunități și clienți care mă sunau sau îmi trimiteau mail-uri, acești clienți văzând că nu dau nici un semn, automat își căutau pe altcineva iar eu pierdeam. De aceea să fi treaz între orele 08-09 până pe la 20-21 îți oferă diferite oportunități.

Vă dați voi seama cum este să știi că la ora 07,08 chiar și 09 ai o treabă urgentă, trebui să fii undeva și tu, știind că ora ta de somn este în jurul orei 06 dimineața nu ai ce să faci decât să mai bei o cafea și să tragi de timp până se face ceasul 07, 08 sau 09? Astfel încât să fi prezent acolo unde trebuie? E destul de aiurea, știu.

De aceea zic, somnul trebuie să fie de calitate și somnul de calitate este undeva între orele 22 și 02, ai prins orelea alea dormind, este, din punctul meu de vedere îndeajuns și știu că nu este sănătos să dormi 4 ore, dar 7 ore sunt sigur îndeajuns, iar programul ideal pentru somn cred că este de la ora 22 până la ora 06, cu toate că în perioada asta, când afară ies primele raze de lumină pe la ora 08, te cam plictisești oarecum cumva, adică să stai două-trei ore până vezi prima rază de lumină-i cam aiurea.

Am mai observat pe vremea când practicam karate classes in pickering că dormeam foarte bine noaptea, deci s-ar putea să fie și sportul un factor important pentru somn.

Deci, somn de calitate, odihnitor! Nu de cantitate cum băgam eu în toamnă, 12-15 ore / zi și mă trezeam super obosit, poate pentru că visez și prea mult și asta mă obosește cumva. Anyway, ați prins ideea.